Halva dag tre dårå.

Idag har vi gått och kollat i affärer, både runt där jag bor och i causeway bay som är typ två tunnelbanestationer bort. Vi var på blandannat en skitgullig koreansk sminkaffär där massa koreanska popkillar gjorde reklamen för sminket. Stället var helt galet crowded, fullt med massa kinesiska skolflickor som stod och sminkade sig. Det finns så galet mycket ansiktsprodukter här och typ "skin whitening"-krämer som är väldigt populärt att ha i fejjan. Dagen är dock inte slut än, nu sitter jag på hotellrummet efter en svalkande dusch och dricker en jättegod vattenmelonsaft som dom av någon anledning har proppat i en massa socker i. Sliskig men god. Jag var tvungen att köpa den för att flaskan var det sötaste jag sett.

Sitter och väntar på millis för att vi ska ut och käka med hennes skolkompisar! Vi bor ju på separata platsen så Emilia hämtar och lämnar mig på hotellet varje dag. Men man känner sig otroligt trygg här så det är liksom kolugnt.

Idag köpte Emilia en Green Tea latte på starbucks, allt här innehåller typ nått slags Green Tea pulver. Latten smakade typ lite nyponsoppa. Svår att beskriva...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0