Dag sex.

Hej hej! Idag gick jag upp vid nio-tiden för vi skulle åka på en marknad som brudgänget inte hade varit på än. Den heter stanley Marley och låg typ i ett turistområde, marknaden var mycket fräsch och jag köpte ännu mer turistgrejer. Väldigt fräsch och tjusig marknad. Inte lika hetsig som dom vi varit på tidigare. Det fanns också en del tempel som var så himla fina. Vi ska besöka ett riktigt tempel snart, det här var lite mer som en turistattraktion. Jättefint iallafall och fina målningar och grejer. Tog massa bilder på kameran så jag får visa sen.

Sedan åkte vi till en liten stadsdel som Emilia sa kändes som Japan, så jag litade på henne och låtsades som att jag var i Japan för en stund. Vi åkte dit för att äta glass på ett ställe där dom liksom kolsyreisar olika yoghurtar med grejer i som blir till glass. Det var så häftigt och så gott att alla vi sex pers som gick dit för att äta den liksom var helt saliga efteråt. Jag tog en med vit choklad och passionsfrukt men en annan tjej tog en med typ jordnötssmör i som var så himmelskt god att vi dpg lite. Det var ett fint moment.

Sedan åkte vi till skolan Emilia har gått på och bor på. Jättemoderna och fräscha byggnader med en jättefin trädgård. Det var kul att se hur hon har bott under dessa månader. Sedan träffades gänget i en matsal där vi åt middag för en liten peng.

Jag och Emilia tog oss in till stan och letade efter ett ställe att hänga och dricka öl på, det finns ju massa mysiga ställen precis där jag bor så vi tog oss dit och hittade en supermysigt japansk restaurang där vi drack asahi <3 och snackade lite.

Det var dag sex, tiden har gått så fort men vi har hunnit med så mycket! Det känns så himla bra här verkligen.

Söndagar är också den enda dagen då alla Filippinerna får ledigt från sina arbetsveckor så hela central (området jag bor i) flockas av lediga filipinier. Det var lite trist att dom bara får en dag ledigt och antagligen inte mycket i lön men så himla härligt att alla liksom samlas i city på söndagar för att umgås med sina vänner och jag bevittnade många kära återseenden då jag stod och väntade på gänget. Det "varnas" liksom i turistboken jag fick låna av millis för att gå i central på söndagar för art det blir så crowded överallt. Tyckte det var ganska fint om man bortser från det tråkiga med det.

Förresten så gör ju Hongkongs superfuktiga klimat kaos med mitt lockiga hår, kolla bilden längst ner. Haha.

https://cdn2.cdnme.se/4157093/7-3/pic_5198ffe19606ee590b1bba1e.jpg">https://cdn1.cdnme.se/4157093/7-3/pic_5198ffe19606ee590b1bba1e.jpg" class="image">



Kommentarer
Anders

Glassen lät helt galen men god.
Söt i lockar ;D

2013-05-19 @ 21:46:54
Gun

Den där yoghurtglassen hade man velat smaka!
Gå till den där sminkaffären och köp nån olja till håret! Argan el nåt sånt, puss

2013-05-19 @ 22:48:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0