Dag sju.

Tja tja bloggis! Idag möttes vi lite senare, lilla Emilia skulle få ordning på sitt liv för hon åker till Filippinerna samma dag som jag åker hem. Det tog lite längre tid än vad vi trodde så jag gick ut på upptäcktsfärd på egen hand i mina hoods. Vi hade hört att det skulle finnas en vintage-butik på en gata i närheten så jag bestämde mig för att leta efter den. Det var mysigt att strosa runt själv och jag hittade lite skojiga marknader varav en del bara sålde massa knappar och fina band och patchar och en annan del bara hade maskerad-kläder. Dock hittade jag inget jag gillade men fin grej, vi behöver mer konstiga marknader i Stockholm! Tillslut hörde Emilia av sig och vi sågs vid en tunnelbanestation en bit bort. Vi skulle till ett shoppingcenter där typ allt är importerat från Korea, det var sjukt stort och typ fyra våningar med bara massa småbutiker. Köpte en tjusig klänning och lite spännande småsaker.

Sedan tröttnade vi lite för alla kläder ser ganska likadana ut så vi tog oss till ladie's market i Mong Kok (samma som vi var på första eller andra dagen) för några av brudarna ville köpa turistgrejer. Vi tog oss ganska snabbt igenom marknaden för vi höll på att dö av hunger, och vi har ju trots allt sett det förr. Vi letade upp en mysig japansk restaurang och jag åt supergod sushi. Min nya favvo sushibit är ålen! Trodde aldrig jag skulle gilla den men visst fan.

Jag och Emilia tog oss sedan till ännu ett koreanskt köpcenter som hade stängt lite tidigare när vi var där sist så vi hann aldrig köpa det vi ville. Emilia hittade den perfekta väskan och jag köpte ännu mer krimskrams. När vi kom ut från stället så spöregnade det ute. Alltså sån sjuk regnskur har jag nästan aldrig sett förut! Vi sprang mot tunnelbanan och blev helt plaskblöta. Vi bestämde att vi skulle köpa med oss två Hoegaarden och en påse chips och chilla på mitt hotellrum. Emilia skulle på bio med sitt gäng hon gick på filmkurs tillsammans med och dom skulle se en skräckfilm som jag inte var så sugen på att hänga med till. Tänkte att det skulle vara så läskigt. Lika bra att sova liksom!

Imorrn ska vi kolla på en 34 meter hög buddha-staty. Det ska bli coolt!



Kommentarer
Gun

Kul att du vågar dig ut själv! Kramar

2013-05-20 @ 20:15:30
Anders

Med tanke på affärerna som säljer mat m.m.
Står det på engelska på förpackningarna så man förstår vad man köper?
Gillar upplägget i butikerna ;D

2013-05-21 @ 07:28:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0