Dag fyra.

Hej govänner!

Igår träffade vi Emilias vänner som var supertrevliga! Vi skulle käka middag men eftersom alla är studenter och maten i området vi var i är dyr så käkade vi på McDonalds, vilket är en upplevelse! Spännande hur dom anpassar menyerna efter vilket land det ligger i, köpte en kyckligwrap med typ risplättar (tänk potatisplättar fast ris) i. Gotti.

Sedan bar det av mot soho för det var ladies night och drinkar är gratis på alla ställen, mycket trevligt. Alla ställen spelar jättehög musik och är proppade med folk. Vi kom in på nått ställe som hette Beijing club som blev så proppat tillslut att vi fick klaustro och gick ut. Dock så var stället fullt av massa söta kinespojkar. Det finns liksom inga barer här som man bara kan chilla i, som typ lion bar, utan alla är dansställen så alla köper öl på 7-eleven och ställer sig på gatan eller sätter sig i nån trapp och hänger. Vid tretiden var det dags att ta sig hemåt så brudarna tog en taxi och jag gick ett kvarter bort så var jag hemma på hotellet igen. Känns bra att bo så nära.

Idag möttes jag och Emilia lite senare på grund av gårdagens eskapader. Vi käkade iallafall frukost på ett starbucks, sen började det regna så vi satt där inne ett tag och tog det lungt. Alla butiker hade stängt för det var nån public holiday så vi skippade shoppingen idag (typ) för att åka upp på Victoria Peak som är typ ett berg där man ser ut över hela stan. Man åker spårvagn dit som kändes mer som en bergochdalbana för hela vagnen åkte liksom uppför berget så allt lutade. Fick lite coola bilder över stan och naturen på andra kameran. Hela Hongkong är som en stad mitt i en regnskog, så himla mycket växter och träd överallt! Superfint.

Väl uppe på toppen kommer man fram till en helt galen turistshop där vi gick loss på allt. Köpte massa tjusiga saker som ni får se sen när jag kommer hem. Sedan kikade vi lite på utsikten och promenerade längst gångvägarna. Regnet som var tidigare hade försvunnit och vi vet väl alla vad som kommer efter regn? SOLIIIS! Har typ sett solen en enda gång sen jag kom hit för det är mulet helatiden. Jättemysigt och perfekt för att man faktiskt kunde se utsikten för dimman lyfte en aning. Tur för oss! Vi gick runt lite i köpcentrumet i närheten och kollade i några spännande butiker. Sen dog Emilia nästan av hunger så vi gick och käkade vietnamesisk mat på en liten restaurang. Vietnamesisk mat är bäst och jag ska lära mig att laga det när jag kommer hem omedelbums! Sen gick vi till en mataffär, köpte lite coola snacks och tog bussen till mitt hotellrum och tog det lugnt.

Så det var dagens äventyr! Imorrn ska vi vandra i berg. Tjarå!



Kommentarer
Gun

Ditt rum är ju för roligt. Finns det inget draperi till toan ? Soppan på bilden verkar god iallafall fall. Vad äter man till frukost?

2013-05-17 @ 19:34:37
Anonym

Ja det är vietnamesiskt, så himla gott!
Nej det är inget draperi från rummet men ut på gatan så sitter ett. Men alla fönster är sånna som inte går att se in i för dom har nån plastfilm över sig så det är ingen fara.

2013-05-18 @ 04:43:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0