Sista dagen/idag/dag tio!

Så, nu är vi på rätt dag. Jag och Emilia möttes klockan elva, jag släpade på min tunga tunga väska nerför några trappor och sen bestämde jag att det var nog, vi tog en taxi till flygplatsen och lämnade in min väska där. Tyngden beror på att jag tar med mig Emilias skolböcker hem (och jag har handlat massa hihi).

Sedan tog vi tåget till DISNEYLAND! Wooohoooo! Disneyland har en helt egen tunnelbanelinje där fönstrens är formad som Musse Pigg och det står små statyer av karaktärerna längst väggarna. Väl framme är tunnelbanestationen inredd i fantasia-stil och allt ser helt fantastiskt ut. Vi var helt saliga och väl inne på området gick vi runt som små femåringar de första timmarna trots hettan som den gassande solen. Alltså vi hade blivit lite varnade att Disneyland inte skulle vara så kul innan vi gick dit men tji fick dom! Vi hade jättemysigt och åkte några fantastiska rides och besökte tarzans trädkoja och träffade några soldater från toy story och gick bara runt och tittade. Jättekul och jag vill till Disneyland igen och igen! Det var som att vandra runt i en drömvärld. Vid sjutiden tog vi oss tillbaka mot flygplatsen och nu sitter jag här och väntar på att få checka in min väska. Vi ses snart! Hej.

Dag tio.

Så dag tio i Hongkong. Vaknade upp ganska bakfull efter gårdagens äventyr, mötte upp Emilia för frukost på pret A Mange och sen skulle vi åka ut till en ö som heter Chang Chau som det stod om i turistboken. Vi tog oss dit via en färja som tog en halvtimma. Chang Chau är en liten ö som brukade vara värsta fiskarön men nu har det lugnat ner sig, det fann iallafall en massa fina båtar överallt och dom sålde massa torkade fiskar längst hamnen. Vi besökte ett jättefint och fridfullt tempel som var tillägnat öns egna Gud som hjälpte dom att klara sig undan pesten. Templet var ganska nybyggt, tog flera bilder med digitalkameran. Vi var ganska bakfylla och korkade så vi bara strosade runt på ön, käkade lite mat och kollade på folk. Väldigt mysigt var det iallafall!

Vi tog oss in mot stan igen för att äta middag tillsammans med dom vi har hängt med i veckan och tre andra Hongkongtjejer som Emilia har gått i skolan med. Vi käkade och sen blev klockan sent så vi skildes åt och tog farväl och åkte hem och sov.

Dag nio.

Hej! Som min kära far påpekade så var det ett par dagar sedan jag bloggade senast. Just nu sitter jag på flygplatsen och väntar på mitt plan som går om fyra timmar. Lämnade just av Emilia vid bussarna, hon sk hem och fixa lite grejer sen åker hon till Filippinerna imorgon. Jag var så trött sist jag bloggade så jag orkade inte skriva något vettigt men nu har jag ju lite tid att döda så jag tar igen allt nu.

Dag nio åkte vi iallafall in till staden för att köpa skor. Dom har en massa häftiga sandaler och grejer här, ganska plastiga men unika. Vi letade och letade men i slutändan så bestämde vi oss för att skippa sandaler. Jag köpte iallafall ett par gympadojjor som är ett par likadana som jag redan har fast i en annan färg, sjukt sköna och 400 kr billigare här än i Svedala.

Vi tetstade en konstig grej som heter bubble Tea iallafall som är som mjölkte med gelékulor i. Det var spännande men inte så gott. Slängde ärligt talat halva för jag blev så mätt på den.

Och vi käkade jättegod lunch! Tempura med sesamnudlar, gott och superbilligt.

På kvällen mötte vi upp Emilias vänner för det var ladies night i Mong kok. Vilket innebär att alla drinkar är gratis och inträdet är gratis för tjejer. Ganska trevligt när en utekväll går på kanske 20 kr för ölpausen man tog utanför 7-11. Vi hade jättekul och dansade och pratade. Sen tog jag en taxi hem för typ 30 spänn och gick och la mig. Kul kväll!

Dag åtta !?

Vad sjukt att jag har varit här så länge nu. Har fått så många härliga intryck av denna stad och blivit lite småkär i den. En av dom största anledningarna är ju att man känner sig så trygg överallt, man får vara ifred och man blir liksom inte behandlad som en turist som man kan bli ibland. Himla bra alltså!

Idag möttes jag och Emilia i Mong Kok för en liten bit frukost. Vi käkade på nått gulligt ställe som hette nått med squirrel. Käka en redig omelett och drack en kaffe sen bar vi oss av ut mot ön Lantau där dom har den där stora buddhastatyn. Det började regna strax innan vi åkte så vi hade bra framförhållning och köpte paraflaxer i nån affär. Tog en buss mot templet med buddhastatyn och kollade på den tjusiga vegetationen på vägen (ska jag vara helt ärlig så spelade vi faktiskt spel på Emilias mobil, men det jag såg var iallafall just tjusigt). Väl framme tornar det upp sig den gigantiska buddhastatyn över oss. Riktigt häftig, man får gå upp för massa trappor för att komma upp till den men det klarade vi galant ska jag säga! Väl uppe fick man mycket fin utsikt över ön.

Det lever en massa fria kossor och hundar på Lantau som bara går runt och chillar, det passar liksom in så bra med atmosfären. Jag hade läst om nåt ställe med massa träpelare med kinesiska tecken på som är utplacerade en en sån där evighets-åtta som verkade cool så vi svängde in på en liten stig som ledde till den. Vi möttes av en stor svart tjur som lunkade förbi oss i maklig takt medan vi stod halvt vettskrämda och tog kort på den. Stigen var hyfsat smal och den kantades av fjärilar som hade kunnat vara så fina om dom inte var så läskigt stora. Så hör man gräshoppor och cikador överallt som hade varit rogivande om bag inte hade haft sån skräck för dessa hemska insekter. Väl framme vid platsen som hette path of wisdom dog jag lite för jag såg små gräshoppor överallt och deras läte blev lite för öronbedövande så vi tog oss en snabbtitt och sen tillbaka mot templet igen. Jag behöver nog gå i gräshoppsterapi för såhär töntig kan jag ju inte vara.

Vi kom iallafall fram till det tjusiga templet som tyvärr var under ombyggnad så vi kunde inte gå in. Vi fick se lite iallafall men jag fotade ju såklart med andra kameran så jag har inga bilder att lägga upp här. Sedan blev vi lite hungriga så vi käkade maten som serverades på templet. Billigt och gott, allt var såklart helvegetariskt. Vi tog nudlar och nån mixtallrik med lite olika grejer på som vi aldrig lyckades lista ut vad det var. Som en svamphatt eller nått. Det smakade iallafall bra! Sedan gick vi runt och kollade på turistshoperna och Vi käkade lite glass. Sen kom dimman rullande över den bergiga ön, den blir så tät här att man liksom inte ser nånting typ tio meter framför än vilket känns mycket surrealistiskt. Vi hade iallafall tur för då var vi klara med allt och skulle ta oss ner till en båthamn och ta färjan in mot stan igen. Vi stannade vid hamnen på ett trevligt ölhak för att ta några kalla och titta på fina utsikten. Sedan tog vi båten som gick 19.30 in till stan igen där vi köpte några fler öl på 7-11 och satte oss på en trapp och hängde lite. Sen gick vi runt lite i Lan Kwai Fong (tror jag det stavas) och kollade på folk och fän.

Nu är det tre dagar kvar på resan och imorrn har vi bestämt att vi ska köpa skor! Dom har massa tjusiga billiga sandaler och bättre priser på gympadojor än vad vi har i Stockholm. Ses imorrn! Hej.

Dag sju.

Tja tja bloggis! Idag möttes vi lite senare, lilla Emilia skulle få ordning på sitt liv för hon åker till Filippinerna samma dag som jag åker hem. Det tog lite längre tid än vad vi trodde så jag gick ut på upptäcktsfärd på egen hand i mina hoods. Vi hade hört att det skulle finnas en vintage-butik på en gata i närheten så jag bestämde mig för att leta efter den. Det var mysigt att strosa runt själv och jag hittade lite skojiga marknader varav en del bara sålde massa knappar och fina band och patchar och en annan del bara hade maskerad-kläder. Dock hittade jag inget jag gillade men fin grej, vi behöver mer konstiga marknader i Stockholm! Tillslut hörde Emilia av sig och vi sågs vid en tunnelbanestation en bit bort. Vi skulle till ett shoppingcenter där typ allt är importerat från Korea, det var sjukt stort och typ fyra våningar med bara massa småbutiker. Köpte en tjusig klänning och lite spännande småsaker.

Sedan tröttnade vi lite för alla kläder ser ganska likadana ut så vi tog oss till ladie's market i Mong Kok (samma som vi var på första eller andra dagen) för några av brudarna ville köpa turistgrejer. Vi tog oss ganska snabbt igenom marknaden för vi höll på att dö av hunger, och vi har ju trots allt sett det förr. Vi letade upp en mysig japansk restaurang och jag åt supergod sushi. Min nya favvo sushibit är ålen! Trodde aldrig jag skulle gilla den men visst fan.

Jag och Emilia tog oss sedan till ännu ett koreanskt köpcenter som hade stängt lite tidigare när vi var där sist så vi hann aldrig köpa det vi ville. Emilia hittade den perfekta väskan och jag köpte ännu mer krimskrams. När vi kom ut från stället så spöregnade det ute. Alltså sån sjuk regnskur har jag nästan aldrig sett förut! Vi sprang mot tunnelbanan och blev helt plaskblöta. Vi bestämde att vi skulle köpa med oss två Hoegaarden och en påse chips och chilla på mitt hotellrum. Emilia skulle på bio med sitt gäng hon gick på filmkurs tillsammans med och dom skulle se en skräckfilm som jag inte var så sugen på att hänga med till. Tänkte att det skulle vara så läskigt. Lika bra att sova liksom!

Imorrn ska vi kolla på en 34 meter hög buddha-staty. Det ska bli coolt!

LOL

Marknaden heter stanley market. Autocorrect dammnit!!!!

Dag sex.

Hej hej! Idag gick jag upp vid nio-tiden för vi skulle åka på en marknad som brudgänget inte hade varit på än. Den heter stanley Marley och låg typ i ett turistområde, marknaden var mycket fräsch och jag köpte ännu mer turistgrejer. Väldigt fräsch och tjusig marknad. Inte lika hetsig som dom vi varit på tidigare. Det fanns också en del tempel som var så himla fina. Vi ska besöka ett riktigt tempel snart, det här var lite mer som en turistattraktion. Jättefint iallafall och fina målningar och grejer. Tog massa bilder på kameran så jag får visa sen.

Sedan åkte vi till en liten stadsdel som Emilia sa kändes som Japan, så jag litade på henne och låtsades som att jag var i Japan för en stund. Vi åkte dit för att äta glass på ett ställe där dom liksom kolsyreisar olika yoghurtar med grejer i som blir till glass. Det var så häftigt och så gott att alla vi sex pers som gick dit för att äta den liksom var helt saliga efteråt. Jag tog en med vit choklad och passionsfrukt men en annan tjej tog en med typ jordnötssmör i som var så himmelskt god att vi dpg lite. Det var ett fint moment.

Sedan åkte vi till skolan Emilia har gått på och bor på. Jättemoderna och fräscha byggnader med en jättefin trädgård. Det var kul att se hur hon har bott under dessa månader. Sedan träffades gänget i en matsal där vi åt middag för en liten peng.

Jag och Emilia tog oss in till stan och letade efter ett ställe att hänga och dricka öl på, det finns ju massa mysiga ställen precis där jag bor så vi tog oss dit och hittade en supermysigt japansk restaurang där vi drack asahi <3 och snackade lite.

Det var dag sex, tiden har gått så fort men vi har hunnit med så mycket! Det känns så himla bra här verkligen.

Söndagar är också den enda dagen då alla Filippinerna får ledigt från sina arbetsveckor så hela central (området jag bor i) flockas av lediga filipinier. Det var lite trist att dom bara får en dag ledigt och antagligen inte mycket i lön men så himla härligt att alla liksom samlas i city på söndagar för att umgås med sina vänner och jag bevittnade många kära återseenden då jag stod och väntade på gänget. Det "varnas" liksom i turistboken jag fick låna av millis för att gå i central på söndagar för art det blir så crowded överallt. Tyckte det var ganska fint om man bortser från det tråkiga med det.

Förresten så gör ju Hongkongs superfuktiga klimat kaos med mitt lockiga hår, kolla bilden längst ner. Haha.

https://cdn2.cdnme.se/4157093/7-3/pic_5198ffe19606ee590b1bba1e.jpg">https://cdn1.cdnme.se/4157093/7-3/pic_5198ffe19606ee590b1bba1e.jpg" class="image">

Dag fem.

Hej hej bloggis!
Idag möttes jag och Emilia på pret-a-mange vid tunnelbanan för en snabb frukost och sen så bar det av mot dragons back för lite bergsklättring! (Typ)

Det var en låååång uppförsbacke upp mot toppen på ett högt berg. Själva vandringsstigen heter dragon's back och jag antar att det är för att det är backe upp och sen backe ner typ femtio gånger för att komma fram. Tänk er loch ness-odjuret som ringlar sig fram på vattnet. Mycket mysig och framförallt jobbig väg att gå. Mest jobbig för att det hade regnat på förmiddagen så det var ganska lerigt på vissa ställen. Vi tog oss upp och sen ner iallafall och himla spännande var det! Jag fick feeling och vill vandra mer i bergen!

Väl nere från bergen hamnade vi på en strand med massa snygga surfare och turister. Vi åt en omelett och tvättade våra leriga fossingar i vattnet och sen så bar det av in mot mitt hotellrum igen för lite tvagning. Man blir svettig av att promenera runt i trettio graders regnskog kan jag lova! Tog några bilder fast med fel kamera så dom bilder jag lägger upp är från när vi kom ner från bergen. Vi träffade också på några fjärilar som var stora som fåglar som var mindre trevliga, men man kan ju fan inte gå runt och vara skrajsen för fjärilar! Måste skärpa mig.

När vi hade vilat ett tag så gick vi ut i soho (South of hollywood road) för att äta. Vi hittade ett jättegulligt kitschigt kinesiskt ställe som låg på nån smågata. Vi inväntade Emilias vän Cecilia som just hade kommit hem från Borneo där hon hade tagit nått dykcertifikat, spännande att dyka i tropiska länder! Lite smygavis trots min rädsla för havsdjur. Sedan gick vi förbi ett 7-11 och köpte varsin öl och satte oss på en trapp och hängde. Sen tog jag mig hem (precis runt hörnan för jag bor så himla bra till) och nu ska jag slafa! Tjohej!

Dag fyra.

Hej govänner!

Igår träffade vi Emilias vänner som var supertrevliga! Vi skulle käka middag men eftersom alla är studenter och maten i området vi var i är dyr så käkade vi på McDonalds, vilket är en upplevelse! Spännande hur dom anpassar menyerna efter vilket land det ligger i, köpte en kyckligwrap med typ risplättar (tänk potatisplättar fast ris) i. Gotti.

Sedan bar det av mot soho för det var ladies night och drinkar är gratis på alla ställen, mycket trevligt. Alla ställen spelar jättehög musik och är proppade med folk. Vi kom in på nått ställe som hette Beijing club som blev så proppat tillslut att vi fick klaustro och gick ut. Dock så var stället fullt av massa söta kinespojkar. Det finns liksom inga barer här som man bara kan chilla i, som typ lion bar, utan alla är dansställen så alla köper öl på 7-eleven och ställer sig på gatan eller sätter sig i nån trapp och hänger. Vid tretiden var det dags att ta sig hemåt så brudarna tog en taxi och jag gick ett kvarter bort så var jag hemma på hotellet igen. Känns bra att bo så nära.

Idag möttes jag och Emilia lite senare på grund av gårdagens eskapader. Vi käkade iallafall frukost på ett starbucks, sen började det regna så vi satt där inne ett tag och tog det lungt. Alla butiker hade stängt för det var nån public holiday så vi skippade shoppingen idag (typ) för att åka upp på Victoria Peak som är typ ett berg där man ser ut över hela stan. Man åker spårvagn dit som kändes mer som en bergochdalbana för hela vagnen åkte liksom uppför berget så allt lutade. Fick lite coola bilder över stan och naturen på andra kameran. Hela Hongkong är som en stad mitt i en regnskog, så himla mycket växter och träd överallt! Superfint.

Väl uppe på toppen kommer man fram till en helt galen turistshop där vi gick loss på allt. Köpte massa tjusiga saker som ni får se sen när jag kommer hem. Sedan kikade vi lite på utsikten och promenerade längst gångvägarna. Regnet som var tidigare hade försvunnit och vi vet väl alla vad som kommer efter regn? SOLIIIS! Har typ sett solen en enda gång sen jag kom hit för det är mulet helatiden. Jättemysigt och perfekt för att man faktiskt kunde se utsikten för dimman lyfte en aning. Tur för oss! Vi gick runt lite i köpcentrumet i närheten och kollade i några spännande butiker. Sen dog Emilia nästan av hunger så vi gick och käkade vietnamesisk mat på en liten restaurang. Vietnamesisk mat är bäst och jag ska lära mig att laga det när jag kommer hem omedelbums! Sen gick vi till en mataffär, köpte lite coola snacks och tog bussen till mitt hotellrum och tog det lugnt.

Så det var dagens äventyr! Imorrn ska vi vandra i berg. Tjarå!

Några bilder också dårå.

https://cdn3.cdnme.se/4157093/7-3/pic_5194ca709606ee2ac1e133d8.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/4157093/7-3/pic_5194ca7a9606ee2aa1cdb8da.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/4157093/7-3/pic_5194ca87ddf2b315fe94fe71.jpg" class="image">

Halva dag tre dårå.

Idag har vi gått och kollat i affärer, både runt där jag bor och i causeway bay som är typ två tunnelbanestationer bort. Vi var på blandannat en skitgullig koreansk sminkaffär där massa koreanska popkillar gjorde reklamen för sminket. Stället var helt galet crowded, fullt med massa kinesiska skolflickor som stod och sminkade sig. Det finns så galet mycket ansiktsprodukter här och typ "skin whitening"-krämer som är väldigt populärt att ha i fejjan. Dagen är dock inte slut än, nu sitter jag på hotellrummet efter en svalkande dusch och dricker en jättegod vattenmelonsaft som dom av någon anledning har proppat i en massa socker i. Sliskig men god. Jag var tvungen att köpa den för att flaskan var det sötaste jag sett.

Sitter och väntar på millis för att vi ska ut och käka med hennes skolkompisar! Vi bor ju på separata platsen så Emilia hämtar och lämnar mig på hotellet varje dag. Men man känner sig otroligt trygg här så det är liksom kolugnt.

Idag köpte Emilia en Green Tea latte på starbucks, allt här innehåller typ nått slags Green Tea pulver. Latten smakade typ lite nyponsoppa. Svår att beskriva...

Dag två.

Kära vänner! Idag började jag och Emilia klockan tio med en mysig liten frukost och sedan bar det av mot botaniska trädgården typ precis bredvid mitt hotell (jag bor tydligen skitcentralt, sjukt bra hotell). Massa fina träd och växter och sånt. Det som var mest spännande var ju dock fåglarna som bodde där i stor burar. Den allra coolaste var nån slags gråblå häger som såg mest ut som ett sagodjur. Det fanns lite apor där också men dom såg så ledsna ut så det var inte lika skoj. Sen skulle vi försöka hitta till ett mysigt litet torg där man kunde se massa höga byggnader men vi var lite vilsna. När vi stod och kollade på kartan kom det fram en ung local-kille som frågade vart vi skulle och så ba tog han med oss på en genväg dit bort. Så himla rart! Vi ursäktade oss att vi tog upp hans gyllene tid men han sa att han ändå skulle åt det hållet så det var lugnt.

Torget var supermysigt och man såg massa coola höghus därifrån (alltså hela Hongkong består ju av höghus men man måste liksom typ stå i brygga för att se upp till toppen). Vi fick också bänksällskap av en lite gubbe som var ute och rastade sin fågel. Han gick liksom runt i den i en liten bur ute på stan. Gulligt och lite sorgligt för lilla fågeln som satt däri.

Sedan gick vi mot en färja som tog oss över vattnet till andra sidan stan. Alla små gubbar som jobbar på färjan har på sig små blåa tischor med en så seglarkrage på. Jättesöta. Väl över vattnet så gick vi på en walk of fame där man inte kände igen ett enda namn förutom dom kändaste, typ Jackie Chan och Jet Li. Eller jo dom hade ju visserligen en stor staty av Bruce Lee också. Sedan tog vi en tunnelbana (typ världens renaste tunnelbana också, man får inte äta eller dricka inne i tunnlarna) in mot en marknad som heter ladies market där dom hade massa roligt krimskrams. Så gick vi runt lite på marknaden och området däromkring, jag tror det hette Mong Kok? Det var en liten galleria där dom hade massa kläder och grejer som var importerade från Syd-Korea som var skojsig. Så är jag så imponerad också av Emilia som hittar överallt typ! Jag är liksom van att alltid få guida henne och hemmet fantastiska lokalsinne. Vi käkade middag på ett dim sum-ställe som är typ Kinas motsvarighet till tapas. Asgoda små dumplings och sånt. Mjammjam. Sen gick vi lite till på stan och letade efter ett ställe som sålde äggvåfflor. Det var så gott alltså! Det är typ en våffla med massa bubblor på så smakar det som nybakt sockerkaka typ. Sen åkte vi hem.

Killen som guidade oss till torget sa att det är typ högre luftfuktighet här i Hongkong än i regnskogen och jag kan verkligen tänka mig det! Crazy. Så är det tydligen inte så bra väder heller för att vara sommar, tycker inte det gör nått alls.

(nu hamnade bilderna helt i oordning men ni får improvisera lite. Tycker det är assvårt att skriva på telefonen också så ursäkta att inläggen blir lite upprepande och så, hehe)

Första kvällen.

Alltså vilken jävla stad! Kom fram till flygplatsen en timma förtidigt så jag fick vänta ett litet tag på att min kära Emilia skulle komma och hämta mig. Under tiden jag väntade var det tre små supermegasöta kinesiska skolbarn som ville intervjua mig. Det fick dom ju såklart och så ställde jag upp på en bild med mitt vackra 17-timmarsflygfejs. Dom frågade vart jag kom ifrån och hur landet stavades. S-W-E-D-E-N bokstaverade jag ut fint och så kom läraren fram och sa: "yes! Switzerland! It's in europe!".

Tillslut möttes jag av en tårfylld liten Emilia och jag erkänner att jag också fällde en liten tår under vårt kära återseende. Vi tog en taxi in till centralen. Hongkong är en väldigt grön och bergig stad. Det är typ 100 grader varmt och så fuktigt i luften att det känns som att man konstant blir sprayduschad i ljummet vatten. Helt fantastiskt!

Vi åt ramen på en japansk restaurang och det var så himla gott och grabbarna som jobbade där skrek "ittadakimasu" när man fick maten. Så fint att mitt lilla wapaneshjärta sprack lite. Sen gick vi runt runt mitt hotell (med det minsta rummet evar) och kollade på spännande skyltfönster och sen åkte vi upp för hundra rulltrappor och gick ner för hundra trappor tills vi tillslut hamnade i den botaniska trädgården (där jag blev attackerad av fjärilar). Det hade redan börjat bli mörkt då så man såg inte så mycket och därför ska vi dit imorgon efter frukosten och titta på fåglar och grejer. Sjukt kul! Det här verkar som typ världens vänligaste stad. Känner mig liksom redan hemma, kanske för att Emilia är här, men har bara fått ett trevligt bemötande från alla vi mött. Här kommer lite bilder också:

Nu är jag i Qatar.

Nu är jag i Qatar. Kollade på Oz och sen Warm Bodies på planet och den sistnämnda var, som jag förutspått, SKITDÅLIG. Sitter och tjuvlyssnar på en japansk familj och låtsas om att jag förstår vad dom pratar om. Det fanns inget roligt godis här. Vi hörs när jag är i Hongkong istället.

Åkte förbi en stad med bra namn. Tror jag ska bo där.

Funderingar på flygbussen.

Stockholm är väldigt fint, extra mycket när det är vår. Nu sitter jag på flygbussen och det pirrar lite i hela kroppen. Ska mellanlanda i Qatar, eftersom att man inte går utanför terminalen så hoppas jag att dom har roligt godis där som man kan kolla på. Jag känner mig som en nybörjare på det här med att resa bara för att jag aldrig har åkt såhär långt ensam förr. Man har ju ingen att bolla idéer med. Jag hör av mig snart. Heidå.

Imorrn bär det av.

Hallå imorrn åker jag iväg! Tiden har gått extra långsamt denna vecka bara för att jag ska dra iväg. Nu är det söndag och jag ska på stan idag och fixa det sista inför resan. Det är fint väder ute. Det flög just in en jättestor sömnig humla in genom mitt fönster så jag släppte ut honom i pigga solen igen. Hei då!

Mbop

Jag lägger upp en bild på mig själv för jag ville testa att blogga från mobilen dårå. Coolt?

Hong Kong

Hej hej! För att göra min kära moder glad så ska jag blogga på resan, jag lovar ett inlägg OM DAGEN! Det ska bli det sista jag gör innan jag går och lägger mig. Lovar! Här e ja i mantel men den ska jag inte ha med mig för det kommer att bli för varmt!