Dag fem.

Hej hej bloggis!
Idag möttes jag och Emilia på pret-a-mange vid tunnelbanan för en snabb frukost och sen så bar det av mot dragons back för lite bergsklättring! (Typ)

Det var en låååång uppförsbacke upp mot toppen på ett högt berg. Själva vandringsstigen heter dragon's back och jag antar att det är för att det är backe upp och sen backe ner typ femtio gånger för att komma fram. Tänk er loch ness-odjuret som ringlar sig fram på vattnet. Mycket mysig och framförallt jobbig väg att gå. Mest jobbig för att det hade regnat på förmiddagen så det var ganska lerigt på vissa ställen. Vi tog oss upp och sen ner iallafall och himla spännande var det! Jag fick feeling och vill vandra mer i bergen!

Väl nere från bergen hamnade vi på en strand med massa snygga surfare och turister. Vi åt en omelett och tvättade våra leriga fossingar i vattnet och sen så bar det av in mot mitt hotellrum igen för lite tvagning. Man blir svettig av att promenera runt i trettio graders regnskog kan jag lova! Tog några bilder fast med fel kamera så dom bilder jag lägger upp är från när vi kom ner från bergen. Vi träffade också på några fjärilar som var stora som fåglar som var mindre trevliga, men man kan ju fan inte gå runt och vara skrajsen för fjärilar! Måste skärpa mig.

När vi hade vilat ett tag så gick vi ut i soho (South of hollywood road) för att äta. Vi hittade ett jättegulligt kitschigt kinesiskt ställe som låg på nån smågata. Vi inväntade Emilias vän Cecilia som just hade kommit hem från Borneo där hon hade tagit nått dykcertifikat, spännande att dyka i tropiska länder! Lite smygavis trots min rädsla för havsdjur. Sedan gick vi förbi ett 7-11 och köpte varsin öl och satte oss på en trapp och hängde. Sen tog jag mig hem (precis runt hörnan för jag bor så himla bra till) och nu ska jag slafa! Tjohej!



Kommentarer
Anders

Är det en affär eller ett tempel?
Kul.

2013-05-18 @ 21:29:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0