Första kvällen.

Alltså vilken jävla stad! Kom fram till flygplatsen en timma förtidigt så jag fick vänta ett litet tag på att min kära Emilia skulle komma och hämta mig. Under tiden jag väntade var det tre små supermegasöta kinesiska skolbarn som ville intervjua mig. Det fick dom ju såklart och så ställde jag upp på en bild med mitt vackra 17-timmarsflygfejs. Dom frågade vart jag kom ifrån och hur landet stavades. S-W-E-D-E-N bokstaverade jag ut fint och så kom läraren fram och sa: "yes! Switzerland! It's in europe!".

Tillslut möttes jag av en tårfylld liten Emilia och jag erkänner att jag också fällde en liten tår under vårt kära återseende. Vi tog en taxi in till centralen. Hongkong är en väldigt grön och bergig stad. Det är typ 100 grader varmt och så fuktigt i luften att det känns som att man konstant blir sprayduschad i ljummet vatten. Helt fantastiskt!

Vi åt ramen på en japansk restaurang och det var så himla gott och grabbarna som jobbade där skrek "ittadakimasu" när man fick maten. Så fint att mitt lilla wapaneshjärta sprack lite. Sen gick vi runt runt mitt hotell (med det minsta rummet evar) och kollade på spännande skyltfönster och sen åkte vi upp för hundra rulltrappor och gick ner för hundra trappor tills vi tillslut hamnade i den botaniska trädgården (där jag blev attackerad av fjärilar). Det hade redan börjat bli mörkt då så man såg inte så mycket och därför ska vi dit imorgon efter frukosten och titta på fåglar och grejer. Sjukt kul! Det här verkar som typ världens vänligaste stad. Känner mig liksom redan hemma, kanske för att Emilia är här, men har bara fått ett trevligt bemötande från alla vi mött. Här kommer lite bilder också:



Kommentarer
Gun

Härligt!

2013-05-15 @ 06:46:52
Anders

COOL

2013-05-15 @ 08:26:04
Celina

Åh vad roligt! Hoppas fjärilarna är snällare mot dig på morgonen :p

2013-05-15 @ 11:36:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0